lørdag den 19. november 2011

Historie

Hej
Nu er det min tur til at skrive igen. Jeg har ikke skrevet i noget tid pga. at jeg ikke har haft tid... eller jo det har jeg haft, men jeg har bare ikke vidst hvad jeg skulle skrive. Lige nu hører jeg julemusik, fordi tro det eller ej min far kom i julehumør og det blev mig og min mor meget overrasket over og det gælder også min søster. Lige nu på den cd vi hører bliver der spillet "Feliz navidad" hvilket jeg synes er rigtig dejligt. Jeg kan godt lide alle slags julesange både rock, pop, klassisk, rock'n roll, mm. Jeg har fået en idé. Jeg vil i løbet af hele december måned fra den 1. til den 31. december lave en musikliste hvor jeg kommer med min top 31 af julesange og den første kommer min ynglingsjulesang og den anden nummer to osv.
Du skal lige have et link til "Feliz navidad" her og så vil jeg skrive hvorfor jeg synes at den er god og så vil du få min historie.
http://www.youtube.com/watch?v=ihW56Xa3XGQ der her er linket til "Feliz navidad" linket er fra Youtube.
Jeg synes den er god, fordi der er meget gang i den musik og så er den nem at synege med på fordi de synger meget "Feliz navidad" og melodien er også nem at finde ud af.
Nu skal du have min historie. Sidste gang fik du kapitel 2 og nu er det jo så tid til kapitel 3. Værsegod.
Kapitel 3
Mødet med spøgelserne

Næste morgen da hun stod op, kiggede hun rundt for at finde huset, men det var ikke der hvor det var i går aftes. Hun drejede rundt om sig selv og så var det der. Lige for øjnene af hende. Lige der og kun der.  Hun gik hen mod huset og så gik hun ind i det, men hun var lidt bange for at hun ville komme ud i en helt ny verden. Inde i huset var der en bog, en mærkelig bog, hun tog fat i den og tog den med sig rundt. Hun bevægede sig ind i køkkenet hvor der var en kæmpe stor pose fyldt med køkkenruller, karklude, viskestykker, bordskåner, servietter, dækservietter, grydelapper, bestik, pander, kander, gryder, gas, kopper og meget mere.  Hun puttede bogen ned i posen og tog posen med sig. Hun gik ud og så så hun nogle underlige skygger.
”Hallo.” sagde hun.
”Hallo.” svarede en stemme.
”Hvem er du?” spurgte hun.
”Det er mig Laila. Hvem er du?”
”Jeg er Melissa. Hvor er du og hvem er Laila?”
”Flot navn Melissa. Laila det er mig og jeg er lige foran dig, men du kan ikke se mig fordi jeg er et spøgelse.”
”E-e-et spøgelse?”
”Ja. Jeg har også to børn og en mand og så er jeg gravid.”
”Okay. Det er fuldkommen ligesom min familie. Min mor har også to børn og en mand og er også gravid.”
”Nå. Men hvorfor er du herude i skoven?”
”Jeg gider ikke være storesøster, jeg har nok i Julian.”
”Hvem er Julian og hvorfor gider du ikke være storesøster?”
”Julian er min lillebror på 6. Jeg gider ikke at være storesøster fordi jeg synes at jeg er for gammel.”
”Hvor gammel er du da?”
”10.”
”Min datter er 11 og hun glæder sig.
”Men det er sikkert fordi det er første gang.”
”Nej, Min søn er 7. Så hun skal være storesøster for anden gang og hun glæder sig. Så tag hjem og glæd dig.”
”Okay. Farvel. Hyggeligt at møde dig”
”Farvel. Hyggeligt at møde dig også.”

Hun gik ud af skoven og ud på stien og hele vejen hjem. Da hun kom hjemfortalte hun det hele til Julian, Stine og Sivert. Hun fik noget at spise og drikke. Hun gik tidligt i seng.

Vi ses næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar