torsdag den 10. november 2011

Historie

Hej.
Jeg har skrevet en historie og jeg synes at du skal have lov til at læse det jeg har skrevet indtil nu. Jeg har nogle få idéer til det og det synes jeg også at du skal have lov til at høre, men først skal du lige have min historie og så får du idéerne.

Spøgelseshuset
Personer:


Søn:  Julian, 6 år, elsker myter og fodbold, holder af sin familie, skoleelev, går i 0 klasse.
Mor:  Stine, 30 år, elsker Sivert, og sine børn, holder af at møde nye mennesker, arbejder som jordemoder.
Far: Sivert, 32 år, elsker Stine, og sine børn, holder af sine venner og bekendte, arbejder som direktør for sit eget firma
Datter: Melissa, 10 år, elsker sin familie, skoleelev, går i 4 klasse.
Hund: Fira, elsker mad og sine ejere, sover ved Melissa, er bange for støvsugere, schæferhund.
Menneske-tvilling 1: Signe, baby.
Menneske-tvilling 2: Sigurd, baby.
Læge: Johanne, 31 år, læge og jordemoder, bliver venner med Julian, Stine, Sivert, Melissa, Signe, Sigurd og Fira.
Spøgelser:
Far: Lasse, 33 år, spøgelse.
Mor: Laila, 31 år, spøgelse.
Søn: Hans, 9 år, spøgelse.
Datter: Hanne, 11 år, spøgelse.
Spøgelses-tvilling 1: Freja, baby-spøgelse.
Spøgelses-tvilling 2: Frederik, baby-spøgelse
Læge: Hanne, 32 år, spøgelse.



Handling


Melissa finder ud af at hun skal være storesøster, da hun finder hendes mors graviditetstest ligge og flyde på køkkenbordet. Hun skynder sig at sige det til Julian. Hendes lillebror, som er fire år yngre end hende. Hun spørger hendes mor om det passer og ja det gør det. Hun bliver glad, men samtidig også ked af det, for hun vil ikke have en lillesøster eller lillebror. Så hun flygter ud i den altid ”fredelige” skov om dagen, men en mere ”uhyggelig skov” om natten. Hvad sker der med Melissa, finder hun nogensinde hjem igen, og finder de ud af hvad der er i skoven om natten, og hvor det kommer fra, og hvordan det kan lade sig gøre?






Kapitel 1
En mærkelig lyd
En fredelig mandag morgen, klokken 07:00 om morgenen, står Melissa op og går ind og vækker hendes lillebror Julian. De går ned og spiser morgenmad, børster tænder og hår, tager tøj på og gør sig klar til at tage i skole. De skal med bussen ind til byen, hvor de skal stå af og gå 589 meter, for at være ved skolen. Melissa siger til Julian: ”Bliv nu færdig, vi skal nå bussen.”
 Julian og Melissa går hen til busstoppestedet. Da de er kommet hen til skolen, går de hver for sig, for at komme til klassen. Julian går mod venstre og så mod højre ind i klassen. Melissa går mod højre og så mod venstre ind i klassen.
  Skema for Melissa: Mandag: Musik, engelsk, billedkunst, billedkunst, dansk. Tirsdag: Dansk, kristendom, idræt, idræt, matematik, matematik. Onsdag: Håndarbejde, håndarbejde, engelsk, matematik, dansk, dansk. Torsdag: Historie, historie, svømning, svømning, dansk. Fredag: Dansk, dansk, musik, matematik, natur/teknik, natur/teknik.
Skema for Julian: Mandag: Dansk, dansk, matematik, dansk, billedkunst. Tirsdag: Dansk, dansk, matematik, musik, dansk. Onsdag: Dansk, dansk, idræt, idræt, dansk. Torsdag: Kristendom, kristendom, matematik, matematik, natur/teknik. Fredag: Dansk, dansk, dansk, matematik.
Melissa har 7 dansktimer, 4 matematik timer og 2 engelsktimer om ugen. Julian har 12 dansktimer, 5 matematik timer og 0 engelsktimer om ugen.

Efter skole tager Melissa Og Julian hjem, og laver lektier, men Julian kan ikke finde ud af det.
”Vil du hjælpe mig, Melissa?” spørger han.
”Hvad skal jeg hjælpe dig med?”
”Med mit matematik.”
”Okay. Ved du hvordan man gør eller hvad?”
”Nej, så jeg kan ikke lave det.”
”Okay. Hvad er det så”
Find gennemsnittet af en hel klasses alder. Der er 27 elever i hele klassen.
”Hvad er problemet i dag?”
”Jeg talte om der var 27, men der er kun 26 aldre.”
”Er du sikker på, at du ikke har talt forkert?”
”Ja.”
”Så skal du vil selv skrive et tal.”
”Okay. Tak”
”Velbekomme”
Da Melissa havde lavet lektier, gik hun ind på sit værelse og hørte musik, og så kom Julian og forstyrrede hende. Melissa blev træt af ham og gik sin vej. Hun tog sin telefon og mp3 afspiller med sig.
Så gik hun ud og satte sig på bænken i haven, men så hørte hun en underlig lyd. Det kom fra busken. Nu var lyden der igen. Hun hentede Julian, og tog ham med ud i haven.
Klokken 14:30 kommer deres mor hjem, og klokken var kun 14:04, der var hele 26 minutter tilbage. De ville bare finde ud af hvad det var der var i busken. Men hvad var det? Var det en vaskebjørn, pindsvin, marsvin, kat, hund, kanin, muldvarp eller måske et firben? 
De gik hen mod busken, da en hund kom ud, de kunne ikke finde noget halsbånd på den, så de tog den med ind og Julian tog hurtigt telefonen og ringede til politiet, og fortalte det hele. De lovede at de ville gøre noget ved det, og et par dage efter, kom politiet med ejeren for at hente hunden. De blev glade for at ejeren havde fundet hunden, men også kede af det, for de var lige blevet så glade for den.






Kapitel 2
En stor overraskelse
En fredag aften går Melissa ud i køkkenet for at finde slik, som hende og de andre kan hygge sig med. Da hun har fundet det går hun ind og stiller det på bordet.  Hun siger til Julian at han lige skal komme med i et øjeblik.
”Hvad skal jeg ” spørger han højt.
Stille, de kan høre os! ” hvisker Melissa.
Undskyld. Men hvad skal jeg? ” hvisker han.
Du har opdaget at mor ikke siger alt det hun plejer ikke? ” hvisker hun.
Jo
Jeg har på fornemmelsen, at hun gerne vil sige noget, men ikke kan. Måske er det bare meningen at vi selv skal finde ud af hvad hun gerne vil sige. Men vi kan også bare spørge hende om der er noget hun gerne vil sige. Hvad synes du vi skal gøre?
Jeg synes at vi skal spørge hende, og hvis hun så ikke vil sige det, så må vi bare selv prøve at finde ud af det. Vi spørger hende nu.
Okay. Jeg kalder på hende. ”hvisker Melissa.
”MOR, KOM LIGE ” råber Melissa.
”Jeg kommer skat.” svarer Stine.
”Er der noget som du gerne vil sige til os?” spørger Julian.
”Nej, i skal selv finde ud af det.” svarer hun.
”Okay. Bare gå ind og sæt dig igen mor.” siger Melissa.

Lørdag morgen, da Melissa kommer ned i køkkenet, for at spise morgenmad mister hun appetitten, da hun ser hendes mors graviditetstest ligge og flyde på køkkenbordet. Hun kigger på den og ser at den er positiv. Hun bliver meget overrasket.


Det er ikke meningen at teksten skal være understreget.
Mine ideér er følgende:
Da Melissa er kommet ud i skoven og har fundet spøgelshuset finder hun en opskrift som hun vil afprøve.
Det skal være lidt ligesom et eventyr så for at komme ud skoven skal hun igennem 3 eller 7 opgaver, prøver, test eller andet.
Julian skal gå ud og finde Melissa og så skal han se nogle skygger og Melissa komme hjem med skræmmer.
Stine skal få hendes datter til at føle glæde for at blive storesøster for anden gang og få Julian til at forberede sig på at blive storebror for første gang.
Stine skal igennem sin graviditet med følelser og smerter.

Det var de ideér jeg havde og vil gerne høre hvad du synes om dem og så vil jeg gerne have hvis du kan komme på nogle ting der skal være i den opskrift hun finder f.eks. 2 grannåle eller 5 frøer. Skriv gerne antal og ting.

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

P.S. Jeg er stadig syg og skal ikke i skole resten af ugen. Så fik weekend i går. Jeg er bare heldig. Så skal jeg undvære min søde og elskede søster i morgen fra 9-??? TRÆLS!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar